Kariera pasywna

70 procent osób które regularnie przeglądają ogłoszenia o prace to osoby które nie szukają pracy. Są to osoby, które byłyby skłonne zmienić prace jeśli przytrafiłaby się bardzo dobra okazja.

70 procent osób które regularnie przeglądają ogłoszenia o prace to osoby które nie szukają pracy. Są to osoby, które byłyby skłonne zmienić prace jeśli przytrafiłaby się bardzo dobra okazja. W aktualnym miejscu pracy czują się całkiem nieźle.

Jeśli należysz do takich osób to masz taką przewagę nad kandydatami którzy aktywnie poszukują pracy, że nie jesteś na wypowiedzeniu więc możesz być bardzo wybredny. Możesz próbować stosować zaporowe stawki wynagrodzenia albo walczyć o lepsze benefity. Jeśli się nie uda to nic nie tracisz. Jest to bardzo komfortowa sytuacja

Przedstawię Ci dzisiaj w  jaki sposób możesz działać w tej sytuacji w jakiej się znajdujesz i zdobyć pracę w firmie która jest Twoją wymarzoną bez przeglądania ofert o pracę. Jeśli znasz mnie już trochę to wiesz jakie mam zdanie na temat jakości ogłoszeń, które pojawiają się na rynku. Są bardzo słabe. W pierwszej kolejności rekruterzy szukają kandydata w swoich bazach, wewnątrz organizacji,  za pomocą friendhuntingu a na końcu i w ostateczności sięgają po ogłoszenia.

To oznacza, że osoby które wcześniej zgłosiły się do danej organizacji ze swoim CV teraz już nie chcą tam pracować. To też oznacza, że osoby które pracują w tej organizacji nie chcą polecać tej firmy jako pracodawcy dla swoich znajomych. Dlatego takie ogłoszenie ląduje na pracuj.pl. Ty to ogłoszenie dostrzegasz, aplikujesz, dostajesz tą pracę a po paru tygodniach okazuje się że to nie to czego się spodziewałeś i wolałbyś wrócić do poprzedniej pracy.

Moja rekomendacja jest taka, żebyś zrobił coś za darmo dla firmy w której chcesz pracować. Ten czas który poświęcasz na wyszukiwanie idealnych ofert pracy przekuj w coś co da wartość tej firmie.

Ale, jak miałbym to zrobić?

Załóżmy, że w obecnej firmie zajmujesz się obsługą klienta. Podejmij teraz jakieś kroki żeby zostać klientem tej firmy w której chcesz pracować i zbadać jak wygląda tam obsługa klienta. Głównie pod takim kątem co Ty być zmienił gdybyś zarządzał tym działem. Przygotuj takie informacje, plan działania i jak to zrobić lepiej.

.
Firma w której chce pracować działa tylko online, nie mogę tam pójść i tego zbadać

Ok nie możesz pójść, ale możesz zadzwonić i zapytać o ofertę. Możesz przypomnieć sobie proces obsługi klienta jeśli kiedyś coś u nich kupowałeś. Możesz kupić sobie coś przez neta i spróbować złożyć reklamacje. Możesz zadzwonić i zapytać o sto innych rzeczy i sprawdzić jak reagują. Jeśli wysyłają paczki tylko jednym przewoźnikiem zapytaj czy zrobią dla Ciebie wyjątek. Sprawdź ich elastyczność i to jak pracownicy reagują podczas trudnych rozmówi i jak rozwiązują problemy klientów.

Ok i co dalej?

Znajdź na Linkedin osobę z HR tej firmy i wyślij jej informacje co Cię spotkało, jak Ty zrobiłbyś to lepiej i dlaczego? Opowiedz o sobie, o swoich dotychczasowych sukcesach i jak one przełożyły się na zyski albo zmniejszoną liczbę reklamacji dla Twoich poprzednich pracodawców. Na koniec bardzo ważna rzecz. Przekaż informacje tej osobie, że Ty mógłbyś pomóc zbudować właśnie takie kompetencje wśród pracowników działu obsługi klienta i że zadaj pytanie czy w najbliższym czasie będziesz mógł na ten temat porozmawiać.

Jeśli nie jesteś ekspertem od obsługi klienta to nic straconego. Ten schemat można zastosować do prawie każdego stanowiska jakie tylko są na rynku pracy.


Jak mogę pomóc Tobie?
Co sprawia Ci największą trudność w procesie rekrutacyjnym?
Co powstrzymuje Cię przed zmianą pracy?

Daj mi znać: adam@wypracuj.pl

Obiecuje odnieść się do Twojego problemu odpisując na Twoją wiadomość.

Zapraszam Cię również do mojej grupy na FB gdzie też możesz zadać takie pytanie.